Pinterest marketing: een waardevolle tool!

Pinterest is één van de grootste social mediakanalen waarop gebruikers uitsluitend foto’s kunnen plaatsen. Velen gebruiken het als inspiratiebron voor bijvoorbeeld de inrichting van hun huis, leuke restaurantjes op een vakantiebestemming of om gewoon leuke plaatjes te bekijken. Echter, Pinterest is ook een heel handige marketing tool. Hoe dat zit en waarom ook jij Pinterest marketing moet inzetten, lees je hieronder!

Zó werkt Pinterest marketing

Pinterest bestaat volledig uit foto’s. Om jouw producten of diensten dus te kunnen promoten op dit platform, dien je foto’s te maken die passen op het kanaal. Ze moeten dus aan de voorwaarden en richtlijnen voldoen. Vervolgens plaats je het inspirerende of interessante plaatje op Pinterest, oftewel pinnen. Als iemand deze pin interessant vindt, kan hij deze bewaren, bekijken en er op klikken. Vervolgens wordt de gebruiker naar jouw webpagina doorgestuurd. Zo genereer je dus veel meer traffic naar je website en zien meer potentiële klanten jouw producten en diensten!

Stappenplan

Beginnen op Pinterest is niet moeilijk. Volg onderstaande stappen en je kunt beginnen!

#1 Maak een zakelijk account aan

Je hebt een zakelijk account nodig als je Pinterest marketing in wilt zetten. Dit is handig, want je krijgt namelijk ook statistieken te zien. Zo kun je goed zien welke pins het goed doen en welke niet. Hier kan je je strategie weer op aan passen. Vul alle informatie correct in en claim je website: je pins worden dan vaker weergegeven!

#2 Kies zoekwoorden

Al plaats je de mooiste foto’s, ze zijn niks waard als de juiste zoekwoorden er niet bij staan. Pinterest gebruikers zoeken naar tips en inspiratie en doen dit maar met een aantal woorden. Doe daarom vooraf onderzoek naar welke keywords populair zijn én die bij jou producten en diensten horen. Zo vinden de juiste gebruikers jouw pins en vervolgens jouw website. Plaats bovendien ook consistent content en zorg ervoor dat het waardevol. Zo wordt het ook als relevanter ervaren door Pinterest en kom je eerder tevoorschijn op feeds.

#3 Meet de resultaten

Met een zakelijk account kun je makkelijk bekijken welke pins het goed doen en welke niet werkten. Ook kun je via andere manieren, zoals Google Analytics, bekijken welke zoekwoorden het goed doen.

Je kunt deze activiteiten ook laten uitvoeren door marketing professionals. Zij weten precies wat ze moeten doen en hoe hij de beste resultaten behaalt uit Pinterest marketing. Kijk voor meer informatie op de website van online marketing bureau Brandfirm!

Geef een reactie